Midiile de crescatorie vii, se produc intr-o zona de crescatorie situat in golful Mont Saint Michel la sud de linia formata de turnul clopotnitei bisericii din Carolles si varful Chaîne.
Midiile de crescatorie sunt din specia Mytilus edulis (sub 5 % midii din specia Mytilus galloprovincialis sau midii hibride galloprovincialis-edulis), cu cochilia neteda si inchisa la culoare, de forma regulata, si carnea de culoare galben pana la portocaliu, fara crabi sau particule de nisip. Textura carnii este onctuoasa si fondanta, gustul fiind predominant dulce. Midiile de crescatorie se cresc pe tarusi verticali aliniati si plantati in solul tarmului acoperit de flux. Insamantarea tarusilor, cu ajutorul corzilor de larve, se efectueaza in fiecare an pana la 31 octombrie cel tarziu, respectand o rata maxima de insamantare a tarusilor, definita. Midiile sunt crescute in interiorul zonei de crescatorie, in cadrul ariilor cu tarusi concesionate, care se compun fiecare din siruri de tarusi verticali, a caror repartitie si densitate sunt definite pentru produsul cu denumire de origine. Cresterea midiilor se desfasoara pe parcursul unei perioade minime de 11 luni consecutive, din care minimum 8 luni pe tarus socotite de la data insamantarii tarusilor respectivi, fara a se putea depasi o perioadă de crestere mai mare de 24 de luni.
Perioada de recoltare a midiilor este cuprinsa intre data de 15 iunie si data de 15 februarie a anului urmator insamantarii tarusilor respectivi si intre datele de 15 iunie si 31 iulie in cazul midiilor crescute pe parcursul unei perioade minime de 18 luni. Dupa recoltare, midiile pot fi depozitate in rezerva, cu ajutorul unor recipiente inchise cu gratii, in bazine nesubmersibile alimentate cu apa de mare si amenajate in centrele de purificare si in centrele de expeditie. Midiile sunt expediate si comercializate in ambalaje cu o capacitate maxima de 15 kg. Pentru ambalarea finala se pot utiliza saci de 2-15 kg sau tavi de 0,5-7 kg. Ca urmare a caracteristicilor lor, „Moules de Bouchot de la Baie du Mont-Saint-Michel” constituie un produs de referinta pe piata, mai ales prin pretul de vanzare mai mare decat cel al produselor provenite din alte centre de productie.