Franta – leaganul turismului rural

Franta este considerata drept leagan al turismului in spatiul rural, datorita vechii traditii, cat si cotelor maxime de diversificare, organizare si promovare.

Cea mai mare parte a echipamentelor franceze pot fi numite case rustice si sunt controlate, omologate si rezervate prin Federatia Nationala “Gites de France” (fondata in 1955, cand regrupa 146 gites-uri), ce include peste 38.000 de proprietari, peste 55.000 de echipamente de cazare, 600 de angajati, 95 de departamente regionale. Editeaza si difuzeaza in fiecare an peste 2 milioane de ghiduri (11 ghiduri nationale, 95 departamentale, un jurnal al proprietarilor si un ghid al creatorilor). Peste 30 de milioane de zile/turist, dintre care 23 % sunt realizate de catre clienti din afara tarii la o capacitate totala de cazare de peste 330.000 locuri / paturi.

Functie de caracteristicile dotarilor, segmentul de clientela caruia se adreseaza sau preocuparii, in spatiul rural francez vom intalni asocieri precum: Gîtes de France”, Logis et Auberges de France”,Bienvenu a la ferme”, Stations vertes de vacances”,Relais et Chateaux”, Relais du Silence”, Camping et Caravaning” etc. In 1970, urmare a preocuparilor de a oferi servicii turistice in spaţiul rural, ia nastere “Tourisme en espace rural” (TER), ce cuprindea 4.000 de sate turistice, 150.000 de paturi, dispersate in 80 de departamente. Potrivit celor mai recente statistici Franta detine prima pozitie ca numar de echipamente de cazare in mediul rural – 65.303 pensiuni. Dintre zonele care situeaza aceasta activitate pe o pozitie importanta amintim: Haute-Savoie, Herault, Saone si Loire, Cotes d’Armor sau Bas-Rhin - pe de o parte - precum si regiuni binecunoscute ca:  Bourgogne, Bretagne sau Alsace. Turismul rural - am fi putut spune simplu si fara a fi comis o greseala, turismul francez in general, - atrage, pe langa rezidentii francezi, multi turisti din afara granitelor.

Dar oare “Ce-i face pe toti acesti vizitatori sa aleaga ca destinatie Franţa?”. Poate: tartinele cu unt muiate in ceasca de cafea cu lapte de la micul dejun, ineditul preparatelor cu melci sau al branzeturilor, intr-un cuvant bucataria franceza;vinurile albe, rosii, roze sau negre; sampania; french-cancanul; branzeturile, felul lor de a fi: indisciplinati, seducatori, un pic sovini, dar mai ales gazde atente, gata la orice pentru a-si satisface vizitatorii. In plus nu trebuie neglijat raportul pret-calitate care constituie o preocupare majora pentru fiecare prestator. La cele de pana acum este necesar a adauga “un puternic atasament pentru regiunea natala si o oarecare aversiune de a schimba o regiune cu alta”, precum si grija autoritatilor de a sprijini toate aceste intreprinderi prin credite (agricole, hoteliere, speciale pentru amenajarea satelor) pe termen lung (pana la 15 ani) si cu dobandă mica (3-5%). Toate acestea si inca cateva lucruri pe care nu le poti descoperi decat la fata locului au contribuit la noua infatisare a turismului francez in spatiul rural si la clasarea sa in topul preferitţelor turistilor de pretutindeni.

Mai mult >>

.

 

 


Cautare