Strategia de dezvoltare a spațiului rural urmărește si dezvoltarea de proiecte-pilot în turismul rural axate pe dezvoltarea de noi produse și servicii turistice.
De turismul rural, la ferma țărănească sunt interesați turistii romani dar si cei straini. Oferta de ospitalitate poate fi dominată de afacerile de familie, fapt pentru care își și conservă excelent caracterul tradițional. Mai mult, străinii contribuie în cea mai mare măsură la activitatea turistică a statului, iar cererea se va îndreaptă preponderent spre turismul rural. Circa 25% dintre gospodariile taranesti pot sa primeasca oaspeți, asigurându-le un trai sigur și decent. Turismul rural se va dezvolta in primul rand in zonele montane, care ocupa 30% din suprafata tarii. Locuitorul muntelui fiind în centrul strategiei de amenajare, aici se va dezvolta un turism montan rural, plecând de la nodurile vechi populate din Bucovina, Maramures, Apuseni, Zona Sibiului, Zona Brasovului, Judetele Covasna si Harghita, care au ca trăsătură dominantă dezvoltarea progresivă şi controlată local. O atenţie deosebită s-a acordat prezervării mediului natural şi cultural, promovându-se peisajul natural şi uman nealterat, tradiţional. Datorită particularităţilor concepţiei de amenajare turistică aceste zone pot fi considerate model de dezvoltare a turismului verde.
Organizația care coordonează activitatea turistică rurală poate fi numita, de exemplu Asociația “Vacanțe la Fermă”. Calitatea de membru va fi strict legată de respectarea prevederilor impuse de asociație. Condiția de bază este ca întreprinzătorul să fie agricultor, astfel, reușindu-se respectarea standardelor privind calitatea serviciilor prestate. Fiecare fermă poate să ofere cel mult 10 paturi per unitate familială. Ferma agroturistică trebuie să fie exploatată de membrii familiei. Activitatea trebuie să se desfășoare în condiții legale, iar datele tuturor turiștilor vor fi înregistrate. Asociatia reglementează, organizează, coordonează, controlează și promovează turismul rural care se desfășoară în satele turistice de recreere. Asociatia garantează faptul că ferma este funcțională și că experiența turistului va fi autentică, acesta având ocazia de a trăi viața cotidiană a familiei fermierului și de a se bucura de cel puțin 3 produse tipice, realizate în casă. Gospodarile agroturistice vor fi împărțite în funcție de tema pe care o oferă (copii și bebeluși; bio și sănătate; echitație; respectiv, persoane cu dizabilități), in functie de tipul de vacanta (la ferma țărănească cu animale, gospodarie cu vie, casa taraneasca fara animale, cabana de munte, etc) si in functie de experientele oferite (traditie populara, gastronomie, crama, munci taranesti, ferma taraneasca,etc.)
Perspectivele turismului rural sunt direct-dependente de viziunea autorităților cu privire la prioritățile și la dezvoltarea mediului rural. Destinațiile turistice trebuie să prezinte oferte creative și inovative, relevante pentru consumator. Al doilea punct va avea în vedere cooperarea micilor întreprinzători, la utilizarea în comun a investițiilor realizate și a resurselor disponibile în cadrul destinației. Profesionalizarea și creșterea calității turismului și a gastronomiei din mediul rural reprezintă a treia componentă a strategiei. Crearea unor oferte turistice durabile din perspectiva mediului, pentru a atrage turiștii în mediul rural pe parcursul întregului an, constituie a patra prioritate. Crearea și dezvoltarea de lanțuri de aprovizionare și de distribuție scurte constituie al cincilea obiectiv strategic (ce presupune crearea și consolidarea piețelor locale și dezvoltarea produselor centrate pe turismul gastronomic).