Un sfert (25%) din toate produsele alimentare si bauturi, lansate in Germania in 2017, au fost ecologice sau au prezentat ingrediente ecologice.
Lansarile de produse ecologice au crescut constant in ultimii zece ani in Germania, respectiv, de aproape doau ori intre 2008 si 2017. Cu toate acestea, aproape trei sferturi dintre germani ar dori sa aiba o optiune si mai larga de produse alimentare si bauturi ecologice si peste jumatate din consumatorii germani spun ca un factor principal in decizia lor de cumparare este daca un produs este organic.
63% din randul consumatorilor in varsta de 35-44 de ani, afirma ca cererea ecologica este factorul primar in luarea deciziilor lor, iar 79% spun ca ar dori sa aiba o gama mai larga de produse alimentare. Katya Witham, analist pentru alimente si bauturi la Mintel spune ca: „Tendinta ecologica din Germania este direct legata de o cerere puternica a consumatorilor de alimente naturale sanatoase. Preocuparile crescande ale consumatorilor pentru siguranta alimentelor, mediul natural si sanatatea lor generala, alimenteaza cererea de produse ecologice, ceea ce duce la utilizarea sporita a etichetelor de certificare ecologica in lansarile germane de produse alimentare si bauturi.”
Raportul Mintel mai arata ca: 58% dintre germanii cumpara alimente si bauturi ecologice pentru ca nu contin OMG (organisme modificate genetic); 54% dintre germani cumpara produse ecologice pentruca nu contin pesticide si substante chimice sau evidentiaza absenta aditivilor si conservantilor artificiali din produsele alimentare; 52% dintre cumparatorii germani cumpara deoarece unele produse ecologice ofera standarde mai ridicate de bunastare a animalelor; 48% dintre cumparatorii germani, pun protejarea mediului, pe primul loc cand cumpara alimente si bauturilor ecologice; si 71% sunt de acord sa cumpere produse ecologice deoarece contribuie la sprijinirea fermierilor locali si a agriculturii germane.