Kuni

Kuni este un model unic pentru revitalizarea comunităților rurale.

Kuni” este o abordare a revigorării comunităților, de  catre oamenii dedicați ce se unesc și își investesc inimile, mințile și sufletele, modelând un nou mod de viață. Kuni poate fi creat oriunde, chiar și intr-un cătun pe cale de dispariție, ce întruchipează 7 principii cheie: toți sunt egali într-un kuni; este o organizație regională de management, care se ocupă de micile servicii publice; este o legătură între rezidenți și vizitatorii; se bazeaza pe  economie circulară, unde consumul și producția sunt în echilibru; îmbrățișează întreaga persoană; poate fi un loc pentru tinerii care caută interconectare; timpul pentru kuni este acum.

Aceste principii se regasesc intr-o carte receta, intitulata „Kuni: O viziune și practica japoneza pentru conexiunea urban-rural”, scris de Tsuyoshi Sekihara și Richard McCarthy. Sekihara este fondatorul și liderul clubului de fani Kamiechigo Yamagata RMO (Regional Management Organization). Această entitate are sarcina de a crea kuni în aproximativ 25 de sate din Japonia rurală. McCarthy este fondatorul organizației regionale Market Umbrella din New Orleans LA. Aplicarea ideilor lui Sekihara poate fi împărtășită prin intermediul sutelor de comunități pe care McCarthy le viziteaza în calitate de președinte World Farmers si Market Umbrella.

 

 


Cautare