Producatorii vor simbol unic pentru produsele romanesti


 Popularizarea traditiei si a retetei, identificarea produselor romanesti printr-un simbol distinct, scaderea taxei pe valoarea adaugata sau un ambalaj atragator sunt doar cateva dintre solutiile propuse de intreprinzatori pentru incurajarea consumului de produse romanesti.


Presedintele Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara si actionar al companiei Angst, Sorin Minea, spune ca produsele romanesti sunt concurate de cele din Comunitatea Europeana, care au un pret mai scazut.

 

Acesta subliniaza ca motivul pentru care produsele noastre sunt mai scumpe il reprezinta cheltuielile cu taxele si impozitele platite statului.

"Avem cea mai mare taxa pe valoarea adaugata din Comunitatea Europeana, unde media TVA este de 5%. De exemplu, Marea Britanie are TVA zero", explica presedintele Romalimenta.

 

Agricultura ar trebui ajutata de Guvern, prin masuri similare cu cele luate in industria turismului sau cea constructoare de masini.

“Constructiile au beneficiat de reducerea TVA, turismul de tichete de vacanta, iar Dacia de ajutor de la stat. Pentru agricultura nu s-a facut nimic“, sustine reprezentantul Romalimenta.

 

In ceea ce priveste incurajarea consumului de produse romanesti, Minea spune ca acest lucru trebuie facut, in primul rand, prin cresterea calitatii si scaderea pretului.

 

De asemenea, reprezentantul Federatiei Patronale a precizat ca "pe piata exista o bogatie de produse, dar nimeni nu stie care dintre acestea sunt produse romanesti".

 

In acest sens, Sorin Minea propune identificarea acestora printr-un semn distinct sau o eticheta unica pentru toate produsele romanesti.

 

De asemenea, popularizarea bunurilor fabricate in tara noastra trebuie facuta punandu-se accentul pe retetele traditionale dupa care sunt fabricate aceste produse.

 

Minea a mai subliniat ca o eticheta distincta ar ajuta la distrugerea pietei negre. "Principalul adversar al produsului romanesc este produsul romanesc. Piata evazionista este egala cu piata alba. O eticheta reala ar putea distruge piata neagra si ar facilita contolul", explica presedintele Romalimenta.

 


Cautare