Afaceri eco in agroturism

Agroturismul din România, reprezinta doar 0,1% din economia rurala, fata de media UE, de 14,1%, dar se poate dezvolta prin forme asociative puternice.

In prezent sunt prea putini antreprenori in spatiul rural care sa construiasca plusvaloare din activitati, precum agroturismul. In Romania vorbim de cateva mii de locuri de cazare, comparativ cu Italia si Austria unde sunt 2,5 milioane locuri de cazare, ce gazduiesc peste 50 milioane de turisti, in fiecare an. Pensiunile agroturistice, din tara noastra, sunt concentrate in zonele Bran-Moeciu, Apuseni, Maramures, Bucovina, Transilvania si Delta Dunarii, cu toate ca potential turistic exista. In Romania, avem o zona montana atractiva care se intinde pe o suprafata de 70 000 kmp, cu mult mai mare decat zonele montane din Italia si Austria, ce au o suprafata de peste  50 000 kmp.

Gradul de ocupare a pensiunilor agroturistice in Romania este de 30 de zile, fata de Italia, unde ajunge la 60 de zile. Situatia precara a agroturismului romanesc se datoreaza lipsei utilitatilor (energie electrica, termica, gaze, apa, canal, comunicatii) si a infrastructurii de transport deficitare. De asemenea, o mare parte dintre tinerii din zonele rurale cu pregatire isi parasesc localitatile, unde ramane o populatie imbatranita, cu pregatire insuficienta si cu o mentalitate invechita.

Formele asociative de turism rural reprezinta solutia de care avem nevoie. Prin infiintarea Asociatiei Nationale de Agroturism, va exista o structura ce poate edita un ghid turistic voluminos, cu sute de informatii, adrese de vacanta la ferma, cu prezentari de produse traditionale consacrate si atestate, de produse ecologice si de sanatate, din toate judetele tarii. Asociatiile agroturistice locale si regionale trebuie sa fie puternice si sa lucreze pe baza unor caiete de sarcini pe care toti membrii sa le respecte. In cadrul acestor caiete se vor stabilii tarifele minimale si maximale tocmai cu scopul sa nu existe diferente de pret pentru acelasi tip de servicii. Astfel turistul nu mai este obsedat de pret, ci este preocupat doar de ceea ce regiunea respectiva ii ofera. In zonele rurale romanesti putem descoperii diversitatea traditiilor culturale si a peisajelor, traditiile culinare ale bucatariei romanesti, renumitele vinuri; dansurile si cantecele folclorului, arhitectura diverselor monumente istorice si de cult, poezia si legenda fiecarei asezari in parte, etc.

Idei pentru pentru promovarea produselor agricole si turistice locale >>


 


Cautare