Realizarea Festivalul de agricultura ecologica.
O sarbatoare ecologica este binevenita pentru orice comunitate rurala, pentruca ar contribui la apropierea fermierilor ecologici. Acest eveniment are potențialul de a dezvolta legături care transcend relațiile simple între producători și consumatori. Un asemenea festival poate aduna foarte multi participanti si poate insemna un subiect major de discuție printre cei implicati în agricultura ecologică. Daca mai multi fermieri vor cere deschiderea unui festival al agriculturii ecologice, intr-o regiune a tarii, atunci putem crea un loc de intalnire intre producatori si consumatori prin efort propriu. Grupurile de consumatori sigur vor aproba ideea si astfel se poate constitui un comitet de organizare.
Chiar daca nu au certificat dar obtin produse naturale fara pesticide, micii producatori pot participa la acest eveniment, pe baza unor proceduri, precum: examinarea documentelor; inspecția terenului; crearea și afișarea unui grafic de recoltare; vânzarea de către fermierii înșiși și conversația cu consumatorii. Acest lucru demonstrează că este posibil să se vândă produse agricole la festival fără probleme chiar și fără certificat ecologic. Promovarea poate avea loc prin intermediul mass-mediei, Facebook sau Twitter. Consumatorii vor venii in numar mare, daca vor avea impresia puternică că vor gasi produse alimentare sigure. Dintr-o dată, motivația fermierilor va creste, si va da un impuls puternic evoluțiiei de mai tarziu a festivalului, ce va devanii o atractie si un succes iar reteaua fermierilor ecologisti se va extinde constant.
Ar trebui sa valorificăm succesul un astfel de festival, ca punct de plecare pentru a se extinde cercul producătorilor şi consumatorilor cu un interes pentru produsele alimentare locale. Evenimentul diferă de alte concepte precum „direct din fermă” și „locuri amenajate de vânzare directă”. În primul rând, fermierii locali se întâlnesc în aceeași locație, își aliniază mesele și își vând produse împreună. Festivalul va elimina zidurile invizibile între fermieri, permițând crearea de rețele. După festival, fermierii pot face schimburi de opinii și, în multe cazuri, își pot continuă relațiile si dupa ce evenimentul s-a încheiat.
Dacă produsele agricole sunt atrăgătoare, probabil că tot mai multi clienții vor continua să vină. În plus, acești consumatori ar putea deveni nu doar „cumpărători”, dar și „susținători” și „fani” ai industriei agricole ecologice.