Miere suta la suta naturala, argint masiv si arta populara sunt ingredientele unui produs exclusivist „made in” Salaj, care a fost lansat la cea mai mare expozitie de alimente din lume SIAL - Global Food Marketplace Paris.
Mierea a fost dusa in capitala franceză de Fundatia AGAPIS, care a deschis, la Valcau de Jos, prima intreprindere socială din judet avand ca obiect de activitate promovarea produselor apicole si a fructelor uscate obtinute de locuitorii din zona. Alin Prunean a pus la punct un proiect ambitios si costisitor prin care sa faca sa se auda de minunatiile naturii nu doar in tara, ci si in strainatate. Asa s-a ajuns la produsul exclusivist lansat sub denumirea „The Art of DAR”. „Numele vine de la faptul ca peste 25 de oameni si firme s-au implicat si ne-au ajutat sa reusim. Toata lumea a dat o mana de ajutor, pentru ca au fost costuri fantastice”, povesteste Alin.
Costurile se refera la banii cheltuiti cu filmul de prezentare, realizat dupa ultimele standarde din cinematografie, film in care apare si cunoscuta actrita Maia Morgenstern, dar si la crearea ambalajului special in care este prezentat produsul. Este vorba despre un recipient din sticla argintat, realizat manual si inseriat de un cunoscut mester din Sibiu, o lingurita de argint masiv cu logo-ul zonei, suportul din stejar facut de un mester din Cluj si lustruit cu ceara de albine de o tanara artista locală. Producatorii promit ca pentru fiecare produs vandut se vor planta cinci stejari, care vor purta numele detinatorului. Povestea mierii de pe Valea Barcaului, incepe cu mai bine de 2000 mii de anii in urma. La poalele Muntilor Apuseni, traia un neam de oameni liberi, care crea=steau albine si se hraneau cu aceasta licoare a zeilor.