Brandurile romanesti, din ce in ce mai cautate pe piata externa

Piata de produse de manufactura romanesti a cunoscut o crestere semnificativa in ultimii 5 ani, atat romanii, cat mai ales strainii, devenind din ce în ce mai interesati de produsele autohtone.

Datele rezulta din analiza realizata recent de Pravalia Mica, un nou concept de magazin online specializat in comercializarea de produse alimentare, terapeutice si cosmetice 100% romanesti.

Trendul national de promovare a vechilor valori si traditii romanesti a inceput sa se rasfranga in ultimii ani si asupra evolutiei brandurilor de produse romanesti. Astfel, desi retetele produselor de manufactura sunt vechi de cateva sute de ani, piata de produse autohtone romanesti este relativ tanara, majoritatea producatorilor facandu-se remarcati pe piata in ultimii 5 ani”, a declarat Tudor Barbu, Managing Partner Pravalia Mica.

Potrivit acestuia, micii producatori locali au inceput sa isi faca loc pe piata odata cu cresterea interesului pentru vechile traditii si valori romanesti, promovate si sprijinite tot mai des in ultima perioada prin intermediul majoritatii canalelor de informare in masa (reportaje TV, materiale editoriale, bloguri de specialitate etc.). Astfel, desi in ultimii ani romanii sunt incurajati sa consume cat mai mult de pe piata locala, in scopul de a sprijini economia tarii, cererea pentru produsele romanesti ramane în continuare mult mai mare la nivel european, traditiile romanesti fiind inca mai apreciate si mai bine vandute in strainatate. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care o parte dintre brandurile locale aleg sa exporte in proportie de 100% catre Europa, inainte de a testa piata interna.

Comparativ cu ultimele luni ale lui 2014, cand am deschis magazinul, in 2015 se observa clar un reviriment al pietei de produse autohtone. Numarul clientilor Pravaliei a crescut considerabil in ultima perioada, cu peste 25%, iar interesul tot mai ridicat al acestora este sesizabil si prin prisma întrebarilor tot mai amanuntite pe care le pun odata cu initierea sau livrarea comenzilor”, a subliniat reprezentantul Pravalia Mica.

Potrivit lui Tudor Barbu, in prezent, cosul mediu de cumparaturi in online depaseste de cele mai multe ori valoarea de 100 de RON, iar in perioada sarbatorilor acesta creste de pana la 3 ori mai mult, produsele alimentare, terapeutice sau cosmetice pe baza de miere, conservele naturale din legume si fructe (dulceturi, sosuri, zacusca), mezelurile traditionale si branzeturile artizanale regasindu-se in topul preferintelor romanilor.

In ceea ce priveste profilul consumatorului de produse autohtone in functie de regiune, Capitala conduce detasat, peste 50% dintre comenzi venind din Bucuresti, imediat dupa aceasta urmand Constanta si Cluj-Napoca.

Potrivit reprezentantului Pravalia Mica, odata cu cresterea interesului pentru autohton si manufactura, marii procesatori de legume-fructe sau carne si-au creat branduri ce adopta imaginea unor produse traditionale „realizate in sistem de manufactura” care, desi folosesc ingrediente naturale obtinute de cele mai multe ori de la furnizori locali, sunt realizate in sistem industrial, lucru care de cele mai multe ori se reflecta si in calitatea produsului.

Pravalia Mica este un magazin online specializat care comercializeaza o gama variata de produse alimentare, terapeutice si cosmetice atent selectionate. Printre cele mai cunoscute mărci comercializate în cadrul magazinului se numără branduri românești de renume precum Prisaca Transilvania, Luna Solai, Ana Are, Artesana, Apidava, Ana Boutique, Vrancioaia Traditional, Pivnița Bunicii, GourmeTraditional, Cabana Moților și săpunurile Cheia.

Mai multe detalii cu privire la gama de produse comercializate de Pravalia Mica puteti gasi pe site-ul magazinului www.pravaliamica.ro.