Piata produselor traditionale este in crestere

Piata pentru produsele traditionale romanesti creste de la un an la altul. Multe produse traditionale romanesti au fost inregistrate la Ministerul Agriculturii si cauta piata de desfacere locala sau nationala.

In Uniunea Europeana, piata produselor traditionale cumuleaza vanzari de 14 miliarde de euro anual. In Romania, comercializarea acestor produse se face preponderent in targuri si piete, doar un numar restrans fiind expuse pe rafturile marilor magazine. Acele produse cumuleaza insa vanzari anuale de peste 100 milioane de euro, conform statisticilor MADR.

92% dintre consumatori se asteapta ca produsul traditional sa fie obtinut din materii prime traditionale romanesti, iar 84% se asteapta ca inclusiv modul de prelucrare/productie sa aiba la baza un procedeu traditional romanesc. Cu alte cuvinte, majoritatea consumatorilor considera ca un produs trebuie sa indeplineasca simultan cele doua criterii pentru a fi considerat traditional.

Cele mai importante atribute asociate produselor traditionale, in baza studiului realizat sunt:

  • gustul - produsele traditionale sunt mai gustoase decat produsele alimentare obisnuite;

  • modul de comercializare - ar trebui sa fie vandute si in hipermarketuri si supermarketuri in spatii special destinate, nu doar in targuri si piete;

  • sunt mai sanatoase si mai hranitoare decat produsele alimentare obisnuite.

Atributele asociate la nivel mediu, sunt legate de aspectul produselor (sunt mai apetisante decat produsele alimentare obisnuite), dar si cele legate de pret, cei mai multi afirmand ca sunt mai scumpe decat produsele alimentare obisnuite.

27 % din consumatori cumpare de 2-3 ori pe saptamana produse traditionale

28% se aprovizioneaza o dat pe saptamana

23% cumpara de 2-3 ori pe luna produse traditionale

Rezulta ca 78% dintre consumatori sunt clienti fideli iar clientela si piata este asigurata.

 


Cautare