Biscuitii Eugenia de Constanta

Eugenia este celebra. Cel putin asa arata studiile de branding, care plaseaza aceasta marca de biscuiti printre cele mai notorii branduri romanesti.

In spatele Eugeniei se afla o femeie puternica. Fotini Teodorescu, presedinte de peste 30 de ani al producatorului de morarit si panificatie Dobrogea Grup (Constanta). Inainte de a incepe investitiile in noua Eugenia, managerul Dobrogea si-a asigurat inregistrarea marcii la OSIM, in 1997. Primele loturi de Eugenia au ieşit din unitatea de productie al producatorului din Constanta in 1948-1949. Eugenia costa 65 de bani inainte de ’89 si costa la fel de putin si azi. Doar din perspectiva pretului, timpul nu pare sa fi trecut peste acest biscuit cu crema.

Totusi, investitiile de cinci milioane de euro, derulate in 2005 la Dobrogea intr-o linie de productie automatizata, au schimbat radical produsul. Biscuitul este mai crocant, iar reteta originala a cremei, cu rom si cacao, a ramas neschimbată, dar are o consistenţă mai generoasa (40%) si este mult mai aromata, adaptata noilor gusturi ale consumatorilor. Dobrogea produce biscuiti din ingrediente vegetale inca din 2006. De altfel, Dobrogea investeste deja de cativa ani intr-un segment de business pe care il numeşte „alimentele viitorului“: produse de panificatie cu termen de valabilitate mare, dar fara E-uri (aditivi si conservanti), dupa retete proprii.

OFERTA >>