Fructe locale dulci crescute din dragoste

In 2016, producatorii agricoli europeni vor beneficia de programe in valoare de 111 mil. EUR pentru a deschide noi piete in afara Uniunii Europene si a promova consumul produselor agroalimentare in exteriorul si in interiorul UE.

Actiunile de promovare reprezinta o parte esentiala din masurile adoptate de Comisia Europeana in sprijinul agricultorilor.

Enjoy, it’s from Europe, este noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana, va sprijini profesionistii din sector sa patrunda pe pietele internationale sau sa isi consolideze pozitia pe aceste piete si sa sensibilizeze consumatorii europeni la eforturile depuse de agricultori. Pentru a atinge acest obiectiv, Comisia va pune la dispozitie mai multe resurse, va creste rata de cofinantare si va reduce formalităţile administrative pentru aprobarea proiectelor. Aceste masuri fac parte din efortul de crestere progresiva a bugetului UE disponibil pentru promovare, pana la 200 mil. EUR în 2019. In temeiul noilor reguli, ratele de cofinantare ale UE vor creste de la 50% la 70-80%, iar formalitatile administrative se vor reduce in mod semnificativ in timpul procesului de selectie a proiectelor, facand-o mai usor de aplicat.

Programele simple pentru piata interna, Tematica 2, sunt programe de informare zi de promovare care vizeaza sublinierea caracteristicilor specifice ale metodelor agricole în Uniune si a caracteristicilor produselor agricole si alimentare europene. Suma este de 6,700 milione euro, si este destinat consumatorilor pentru a prefera produsele locale dulci crescute din dragoste. Cu toate ca nu beneficiaza de aceste fonduri, un spot motivational de promovare a fructelor din Republica Moldova a fost realizat de Atelierul lui Sergiu Prodan, prin proiectul Agricultura Competitiva in Moldova (MAC-P), de promovare a consumului de fructe si legume moldovenesti.

 

 


Cautare