Produsele traditionale stau in umbra


Cu siguranta cunoastem mai multe marci straine din industria alimentara decat din cea romaneasca, iar produsele traditionale romanesti stau in umbra acestora.

 

Poate ca romanii ar prefera produsele traditionale romanesti, insa ei nu le cunosc, ori pentru ca nu au acces la ele, ori pentru că acestea nu au destule fonduri pentru a se promova. Produsele lactate si cele din carne au posibilitatea de a deveni mult mai usor marci, insa nu stiu cati dintre voi vor recunoaste vreunul din urmatoarele produse, iar pentru a demonstra acest lucru am ales doar fabricantii care au o gama mai larga de produse lactate sau din carne.

 

Produse lactate: IEZER (SC MOCA SRL), TARNAVELE (SC SIMOLACT SRL), PONOR (SC MONTANA CAD SRL), Trascau (SC BINAL MOB SRL ), BAGAU (SC AGROPROD IMPEX SRL), COSESTI (SC AGROLACT SRL), DORLACT (SC DORLACT SRL), POIANA (SC VILACTIL PRODCOM S.R.L.), CICOS (SC CICOS SRL), Poalele Ciucasului (SC ELBOCIS SRL), Iedut (SC EUROFERMA SRL), Plescoi (SC TRI 94 PROD COM SRL), VERMES (SC MIRASEB SRL), Bobalna (SC AQUASALA SRL), MARK (SC MARK SRL), MURGO (SC PP GRIG SRL), Guido (SC GOLF SRL), SIMERIA (SC MILK PROD SRL), MESES (SC GARBOU PRODLACT SRL), Somes (SC CALION PROD SRL), POIANA MARULUI (SC STRUGURELU POIANA SRL) etc.

 

Produse din carne: IANOSI (SC IANOSI CARN SRL), Nadlac (PF NEAMŢ MIRCE), DISTINCT (SC DISTINCT COMIMPEX SRL), TRAI – COV (SC CARMANGERIA TRAI – COV SRL), Tudor (SC OLAS PROD SRL), Santec (SC ‘’SANTEC’’ SRL), Burdujeni (SC PANCORMA SRL), UDESTI (SC UDESTEANA SRL) etc.

 

Poate ca in orasele lor de provenienta aceste produse alimentare sunt foarte cunoscute de catre consumatori, nu negam acest lucru.

 

Intrebarea este: ce ar trebui facut ca aceste produse sa devină marci nationale? Cu siguranta am beneficia cu totii din acest lucru. In primul rand ar trebui sa-si aleaga fiecare un nume pentru toate produsele din gama, astfel ar putea fi recunoscute mai usor. Cele pe care le-am mentionat au indeplinit acest prim pas.

 

Urmatorul lucru ar fi dezvoltarea tehnologiei pentru producerea unor cantitati mai mari de produse, ca apoi sa urmeze distributia in cat mai multe locatii.

 

Sa nu uitam cel mai important aspect: promovarea lor, ele trebuie sa devina vizibile si recunoscute de catre consumatori. Din lipsa unor fonduri substantiale, nu cred ca vom vedea prea curand aceste produse in magazinele de larg consum din Romania. Daca totusi veti zari pe piata aceste produse, cred ca ar fi indicat sa le cumparati si sa le incercati, sa vedeti daca traditionalul merge mana-in-mana cu calitatea.

 

 

 

Autor: Ina Draganoaia

 

Sursa: www.studentsonmarketing.wordpress.com

 


Cautare