19.01.2017. Programul corect al meselor:

Mancati la ore fixe! Regularitatea in alimentatie este foarte importanta si viata noastra depinde de aceasta. Organismul se descurca mult mai usor atunci cand stie la ce sa se astepte.

Luati pauza de cel putin 5 ore intre doua mese! Dureaza 4 ore din momentul in care luam masa pana cand activitatea de digestie a stomacului se termina si acesta se goleste complet. Dupa ce a terminat, stomacul are nevoie de cel putin o ora sa se pregateasca pentru masa urmatoare. In acest timp se pregatesc sucurile viitoare, se distrug bacteriile ramase in stomac si se refac rezervele de energie care vor asigura contactiile musculaturii pentru digestia mesei urmatoare.

Nu mancati nimic intre mese! Nici un pic de mancare nu trebuie introduse in stomac pana la masa urmatoare, nici fructe, biscuiti, alune. Intre mese se consuma doar apa, dupa ce a trecut doua ore de la masa. Nici sucurile naturale nu trebuie baute intre mese.

Mancati bine la masa de dimineata! La masa de dimineata, stomacul se afla in conditie mai buna pentru a se ocupa de mai multa mancare, decat la pranz sau cina. Faceti in asa fel incat masa de dimineata sa fie masa cea mai consistenta a zilei.

Luati a doua masa inainte de ora 15! Este bine sa nu mancati carne, lactate, legume, nuci, alune, seminte dupa ora 15, deoarece aceste sunt mai greu de digerat.

Mancati cat mai putin la masa de seara! Cea mai buna alegere este sa nu mancati deloc seara. Daca totusi alegeti sa mancati, consumati alimente care necesita timp scurt pentru digestie, respectiv fructe si cereale. Nu consumati seara mancare obisnuita. Nu mancati nimic dupa ora 19.

Exemplu de program:

  • cel putin doua cani de apa pana la ora 6;

  • masa de dimineata la ora 7;

  • cel putin 3 cani de apa intre 9-12;

  • masa de pranz ora 13;

  • cel putin 3 cani de apa intre 16-18

  • masa de seara ora 19.