01.12.2017. Prunele depasesc continutul de antioxidanti al fructelor de padure, despre care se credea pana acum ca sunt cele mai bogate in vitamine si minerale, de aceea este bine sa consumati iarna prune uscate, care pastreaza proprietatile celor crude.

Potrivit ultimelor cercetari, o singura pruna contine aceeasi cantitate de vitamine si minerale ca un pumn de afine, fructe considerate pana acum ca fiind cele mai bogate in antioxidanti. Fierul, calciul, potasiul, seleniul, vitaminele A, B si C continute de prune protejeaza celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, care stau la originea bolilor cardiovasculare, neurodegenerative, cancerului. Aceste fructe cresc imunitatea si ar putea preveni aparitia a numeroase maladii, sunt de parere nutritionistii. Ele sunt recomandate in mod deosebit varstnicilor, fiindca organismul lor isi pierde capacitatea de a se proteja de radicalii liberi. 

Specialistul recomanda consumul a doua-trei prune pe zi pentru a creste imunitatea organismului. Nu le decojiti, fiindca in coaja este concentrata cea mai mare cantitate de antioxidanti! Specialistii sustin ca prin uscare se pierd foarte putine vitamine si minerale, asa incat proprietatile antioxidante se pastreaza in aceeasi masura. Daca nu va place sa le consumati deshidratate, prunele uscate se pot rehidrata punandu-le in apa. Ele au si alte beneficii: sunt laxative si diuretice, regleaza digestia prin continutul bogat in fibre. Nu sunt recomandate prunele uscate si afumate, pentru ca fumul generat de lemn contine substante cancerigene. 100 grame de prune uscate contin peste 300 de calorii, asa incat trebuie sa le consumati cu moderatie pentru a preveni cresterea ponderala, iar daca suferiti de diabet zaharat ar trebui sa le evitati.