Rationalizarea canalelor ecologice de marketing

19.01.2018. Pretul mai mare la produsele ecologice le face de multe ori inaccesibile masei mari de cumparatori, reducand, in cele din urma, mult distributia lor pe piata.

De asemenea, un numar mare de intermediari pe canalul de marketing, costul de depozitare a recoltei din punct de vedere igienic, costurile de procesare si ambalare - toate se adauga treptat la pretul final de vanzare al produsului. Astfel un produs, precum praful nutritiv din frunze moringa, care costa initial doar 4 dolari/kg, ajunge la clietul final, intr-un ambalaje atractiv, la pretul de 15-20 dolari/kg.

Cu toate acestea, introducerea certificarii si popularizarea sistemelor de garantare participativa a pietelor de agricultori bio, au revolutionat piata produselor ecologice, eliminand intermediarii si facand produsele bio mai usor de cumparat, respectiv la preturi semnificativ accesibile consumatorilor. Organizatiile guvernamentale s asociatile ecologice ar trebui, de asemenea, sa promoveze vanzarea directa a produselor ecologice proaspete din ferme, facand industria organica, viabila, atat pentru producatori, cat si pentru consumatori.

 

 


Cautare