Produsele alimentare din majoritatea supermarketurilor britanice sunt supuse unei etichetari care respecta cele trei culori ale semaforului – verde, galben, rosu – in functie de cat de bune sunt pentru sanatate.

Potrivit Agentiei britanice pentru Securitate Alimentara (FSA, in engleza), cand cumparatorul vede eticheta rosie, trebuie sa se gandeasca de doua ori inainte sa-l aleaga. Daca este verde, calea este libera, noteaza ziarul El Pais.

Acest sistem de etichetare a suscitat insa o polemica dincolo de frontierele britanice. Unele produse, precum uleiul de masline, fructele uscate sau produsele din carne — etichetate cu rosu — ar putea penaliza consumul lor. Guvernul britanic si cei care sunt de acord cu aceasta metoda sustin ca este singura cale pentru a lupta impotriva obezitatii, in timp ce industria alimentara europeana si alti experti considera ca ‘sistemul semaforului’ penalizeaza un produs fara sa aiba in vedere, de exemplu, dieta mediteraneana.

FSA a elaborat un ghid pentru a-i ajuta pe consumatori sa obtina ‘cel mai bun echilibru’ in regimul lor de viata. Despre culoarea rosie, agentia avertizeaza: ‘Este bine sa se consume produsul ocazional sau din placere, dar trebuie avut in vedere cat de frecvent se consuma‘. Culoarea galbena este, potrivit FSA, ‘o alegere buna‘, dar se atrage atentia ca verdele este ‘alegerea cea mai sanatoasa‘. Sistemul nu se aplică produsului final, ci fiecaruia dintre ingrediente astfel incat alimentul care totalizeaza cel mai mult verde este si cel mai sanatos.

Bio-Romania