Sa acordam o imagine personalizata alimentelor bio


In supermarket gasim atat seminte de dovleac bio din China cat si ardei gras bio din Egipt. Cu toate acestea, consumatorii isi pun intrebarea, in ce masura un produs poate fi credibil, daca acesta a parcurs un drum atat de lung.

 

Numai un procent redus din produse parcurg un drum direct de la producator la consumator. Nu fiecare asociatie agricola poate avea o modalitate proprie de comercializare directa. De aceea ne punem intrebarea, ce alte modalitati exista pentru a stabili o legatura directa intre producatori si consumatorii finali ai produselor din magazinele bio sau din supermarket ?

 

O astfel de legatura directa se poate stabili, spre exemplu, prin amplasarea clara a numelui si a adresei producatorului agricol pe produs sau prin utilizarea unui ambalaj special pe care sa se poata lipi chiar si imaginea producatorului sau un cod specific, care sa poata facilita o cautarea in internet.

 

In cele ce urmeaza va oferim cateva exemple:

 

Producatorii de cereale : In spatele fiecarui produs se afla fie un taran din zona sau un prelucrator din partea asociatiei «Bioland». Identitatea acestuia este specificata prin amplasarea unei poze alb-negru pe ambalajul de macaroane, cereale etc. Pe pagina de internet acesti producatori, provenind in special din sudul Germaniei, se prezinta sub forma unei carti de vizita.


 

Calitatea oualor: Pe fiecare ambalaj de oua se afla o carte de vizita a producatorului. Pe pagina de internet realizata in mod profesional se afla toate aceste familii din asociatiile agricole cu cate o fotografie si cu o scurta prezentare prin care ei invita sa fie vizitata unitatea lor de productie. Sistemul de preturi este unul corect si unele institutii sociale sunt sustinute prin aceasta. Prin aceasta se transmite si idea de transparenta si sunt oferite produse de la asociatii familiale ce se ocupa din convingere de productia produselor biologice.

Imaginea bio: aceasta este o initiativa comuna a asociatiei germane «Naturland», a firmelor «Tegut» si «Feneberg» si a instututului de cercetare FiBL. Pe ambalaje sunt specificate numere care pot fi introduse pe o pagina de internet, prin care se poate gasi identitatea producatorului a aceea a celui ce prelucreaza produsele. Se poate efectua si o vizita virtuala in firma respectiva: cine traieste si cine lucreaza acolo, ce directive sunt respectate, ce lucruri interesante pot fi discutate ? In afara de aceasta pot fi gasite si alte informatii interesante, cum ar fi retete de gatit, precum si posibilitatea de a lasa comentarii. Produsele cu aceasta eticheta sunt oferite spre vanzare in magazinele “tegut”, in filialele firmei “Feneberg” precum si in diverse magazine cu specific bio.


 

Punct de vanzare al asociatiei agricole bio LBLA in Letonia: toti producatorii agricoli sunt membri ai acestei asociatii, de aceea consumatorii pot fi siguri ca primesc numai produse din resurse certificate, chiar daca produsele prelucrate nu sunt certificate din cauza infrastructurii necorespunzatoare. In zona sunt comercializate produse proaspete si uscate. Numele producatorilor sunt specificate pe ambalaj, iar adresele respective pot fi consultate pe pagina asociatiei.
 

Autor: Inka Sachse – EkoConnect

www.ekoconnect.org

 


Cautare